SCHUDNIJ ZDROWO: Dieta albo cud Jaką wybrać? Test 42 diet

Po raz kolejny postanawiasz schudnąć. Wybierasz dietę, która najbardziej Ci odpowiada, lecz z pewnością nie przypuszczasz, że większość metod odchudzających pozbawiona jest podstaw merytorycznych, ignoruje normy żywieniowe i nie dba o Twoje zdrowie! Wielu autorów jest bowiem w stanie napisać wszystko, co potencjalny czytelnik chciałby przeczytać, tylko po to, by lepiej sprzedać swoją książkę. Dowiesz się zatem, iż dana metoda (bez względu na jej absurdalność) jest jedynym słusznym rozwiązaniem problemów z nadmierną masą ciała i (o zgrozo!) zdrowiem.

„Dieta albo cud. Test 42 diet” została opracowana przez ekspertów w dziedzinie dietetyki z poradni dietetycznej Dietosfera oraz przez miesięcznik „Świat Konsumenta” i Fundację PRO-TEST, należącą do międzynarodowej organizacji testującej produkty, ICRT.

Dieta albo cud. Test 42 diet” to przygotowana specjalnie dla Ciebie profesjonalna ocena 42 najpopularniejszych programów żywieniowych. Wzięliśmy pod uwagę ich zdrowotność, praktyczność i działanie. Czy wiesz, że wśród najgorzej ocenionych planów odchudzających znalazły się także te najpopularniejsze? Słusznie nazywa się je „dietami cud”. Cud wydarzy się bowiem, jeśli osoba je stosująca schudnie trwale, bez szkody dla zdrowia. Na szczęście udało nam się także odnaleźć kilka „perełek”.

SCHUDNIJ   ZDROWO

Światełko w tunelu

Dieta albo cud. Test 42 diet Jaką wybrać?

I miejsce w rankingu

CO TO JEST?

GMLK to Graficzna Metoda Liczenia Kalorii, pokazuje jak zrzucić zbędne kilogramy, wykształcić prawidłowe nawyki żywieniowa i nauczyć samokontroli. Pomocą w tym niełatwym zadaniu służą specjalne tabele i diagramy dołączone do książki. To właśnie w nich zaznaczamy, ile produktów z danej grupy zjadamy i jaka jest ich kaloryczność. Zanim jednak przejdziemy do odchudzania, możemy przeczytać o roli i źródłach białka, tłuszczu, węglowodanów, witamin i składników mineralnych. Wszystkie produkty zostały podzielone na sześć głównych grup i umieszczone na piramidzie racjonalnego żywienia. U jej podstawy znajdują się warzywa i owoce, następnie produkty zbożowe, po nich mleko i jego przetwory, później mięso. Na szczycie są tłuszcze roślinne i naturalne słodycze czyli owoce suszone. Do tego dochodzi kilka zasad: Przede wszystkim trzeba zmniejszyć dotychczasowe porcje oraz zwiększyć liczbę posiłków do czterech lub pięciu. Najwięcej kalorii dostarcza obiad, nieco mniej śniadanie, o którym absolutnie nie można zapomnieć. Najlżejsza jest kolacja.

Autorka nie zapomina też o wysiłku fizycznym i wymienia ćwiczenia pozwalające spalić najwięcej kalorii. Dodatkowo zamieszczone tabele wartości odżywczej ułatwią dobieranie produktów i kontrolowanie zjadanych kalorii.

CO O TYM MYŚLIMY?

Zdrowotność:

Na początek co może sprawić najwięcej trudność: system GMLK wymaga opanowania i praktyki, zaczynając może wydać się nam dość skomplikowany. Jeśli chcemy rzetelnie zrealizować zalecenia autorki, musimy poświęcić na to sporo czasu. Właściwy etap odchudzania warto zacząć dopiero po kilku dniach praktyki, bo może okazać się, że pierwsze próby będą nieudane. Metoda wymaga opanowania podziału żywności na sześć podstawowych grup produktów, z których każda oznaczona jest jednym konkretnym kolorem. Przydadzą się kredki, czeka nas bowiem sporo kolorowania w Zeszycie żywienia i aktywności dołączonym do książki. Jedna z zasad graficznego liczenia kalorii wydaje się niejasna (zamiany oznaczenia produktów w przypadku braku miejsca w danej rubryce). Autorka powinna dopracować ten szczegół – już dopracowałam! :). Teraz pozostają już same pochwały…

Mimo iż system GMLK jest dość złożony, warto opanować jego zasady, gdyż pozwala samodzielnie opracowywać jadłospisy w sposób dokładny i zgodnie z najnowszymi zaleceniami żywieniowymi. Autorka krok po kroku przeprowadza nas przez cały proces planowania programu odchudzającego przekazując narzędzia pozwalające ocenić dotychczasowe nawyki żywieniowe oraz wyznaczyć cel do osiągnięcia. W publikacji wyraźnie podkreśla się rolę aktywności fizycznej. Czytelnik nie jest jednak pozostawiony w tej kwestii sam sobie, otrzymuje bowiem dwie konkretne propozycje planów treningowych na różnych poziomach zaawansowania wraz z formularzem do kontroli postępów.

Proponowany program odchudzający obejmuje okres 12 tygodni oraz trzy poziomu energetyczne: 1000, 1200 i 1500 kcal. Każdy dodatkowo podparty siedmioma przykładowymi dniami jadłospisów. Przy poziomie energetycznym 1000 kcal nawet dobremu specjaliście dość trudno jest zbilansować jadłospisy pod kątem składników odżywczych, dlatego radzimy decydować się na dwa pozostałe poziomy energetyczne. Zielińska nie szczędzi nam także solidnej wiedzy żywieniowej, której poświęciła dość obszerną część książki. Choć momentami język, jakim posługuje się autorka, jest ciężki i skomplikowany, to jednak warto przebrnąć i przez tą część książki.

Praktyczność:

Przykładowe 7-dniowe jadłospisy autorka uzupełnia o dokładnie rozpisane przepisy na potrawy. Wśród proponowanych dań każdy znajdzie coś, co będzie odpowiadało mu zarówno pod kątem smakowym, jak i czasowym (przy każdej recepturze podany jest czas przygotowania). Ze względu na duży wybór każdy czytelnik może także dostosować program żywieniowy do swoich możliwości finansowych.

Działanie:

Wszystko wskazuje na to, iż program Schudnij Zdrowo GMLK przyniesie efekty w postaci powolnego spadku masy ciała. Autorka, poprzez stopniowe zwiększanie kaloryczności jadłospisów, czyli tzw. wyjście z diety, zadbała także o to, by do minimum ograniczyć ryzyko wystąpienia efektu jo-jo.

NA CO JESZCE ZWRÓCIĆ UWAGĘ?

Świetnym rozwiązaniem jest dołączenie do książki Zeszytu żywienia i aktywności oraz Kary wyników. Znajdziemy tam również Listę zakupów. To bardzo pomocne narzędzia ułatwiające funkcjonowanie w czasie trwania kuracji odchudzającej.

 

Schudnij Zdrowo to propozycja pomocna w zrzucaniu zbędnych kilogramów.

P O L E C A M Y !

Mimo iż system GMLK jest dość złożony, warto opanować jego zasady, gdyż pozwala samodzielnie opracowywać jadłospisy w sposób dokładny i zgodnie z najnowszymi zaleceniami żywieniowymi.

OCENA KOŃCOWA: bardzo dobra (4,9)

I miejsce w rankingi Dieta albo cud.

Test 42 diet jaką wybrać?

Zdrowotność:

Realizacja zapotrzebowania na podstawowe składniki odżywcze (białko, tłuszcze, węglowodany): ocena 5

Urozmaicenie: ocena 5

Realizacja zapotrzebowania na witaminy i składniki mineralne: ocena 5

Ocena bardzo dobra (5,0)

Praktyczność:

Łatwość przygotowania: ocena 5

Koszt diety: ocena 4

Dostępność produktów: ocena 5

Ocena bardzo dobra (4,7)

Działanie:

Działanie krótkoterminowe: ocena 5

Występowanie efektu jo-jo: ocena 5

Ocena bardzo dobra (5,0)

Napisz komentarz

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać na stronie Polityki Prywatności.